اشتراک گذاری

تعمیر فن لپ تاپ

مشکلات موجود در فن و خرابی آن از جمله مشکلاتی است که علاوه بر آزار دهنده بودن می تواند خسارات زیادی به این قطعه بزند. عیوب مختلفی ممکن است برای فن ایجاد شوند. مشکلاتی مانند صدا دادن فن می تواند بسیار آزار دهنده باشد. علاوه بر آزار دهنده بودن این مساله این مشکل به دلیل وجود عیبی در نوت بوک است که می تواند باعث مشکلات جدی تری در لپ تاپ شود.

اگر فن لپ تاپ شما دارای مشکل باشد نمی تواند لپ تاپ را خنک کند و باعث بالا رفتن دمای لپ تاپ می شود. بنابراین هنگام بروز مشکل در فن نوت بوک به آن توجه کنید و برای تعمیر فن لپ تاپ اقدام کنید. در ادامه با نکات مربوط به فن نوت بوک آشنا خواهید شد. رعایت این نکات باعث جلوگیری از بروز مشکل در فن خواهد شد. از خدمات تخصصی در نمایندگی نوت بوک تعمیر فن لپ تاپ است.

تعمیر فن لپ تاپ در محل

نشانه های خرابی فن لپ تاپ

از نشانه های خرابی فن لپ تاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

گرمای زیاد فن لپ تاپ

اگر هنگام کار کردن با لپ تاپ خود ، در سر انگشتان و کف دست خود احساس گرمای زیاد می کنید می تواند یکی از نشانه های خرابی فن لپ تاپ شما باشد ، البته توجه داشته باشید که در هنگام پردازش های سنگین مثل بازی و رندر و ادیت و… حس کردن مقداری گرما روی کیبورد طبیعی است.

صدای غیر طبیعی فن لپ تاپ

فن های لپ تاپ در طول زمان بسیار تکامل یافته اند به طوری که در اکثر مواقع تقریبا بی صدا عمل می کنند ، اما اگر  صدای غیر طبیعی از فن لپ تاپ خود می شنوید و تقریبا مطمئن هستید که این صدا مربوط به هارد نیست توصیه می شود لپ تاپ خود را توسط یک فرد متخصص بررسی کنید.

هنگ کردن لپ تاپ

هنگ کردن لپ تاپ بدون دلیل مشخص نیز می تواند یکی دیگر از نشانه های خرابی فن لپ تاپ شما باشید ، اگر اخیرا حس میکنید که دستگاه در هنگام انجام کارهای مختلف کند شده این نشانه در کنار نشانه های دیگر مثل احساس گرمای بیش از حد روی کیبورد و بدنه و یا صدای فن می تواند نشانه خرابی فن لپ تاپ شما باشد.

بوی عجیب و غیر طبیعی لپ تاپ

استشمام بوهای عجیب و غیر طبیعی از داخل دستگاه نیز میتواند از نشانه های خرابی فن لپ تاپ باشد زیرا به مرمر زمان با جمع شدن مو و کرک و الیاف داخل فن و با بالا رفتن حرارت پردازنده این الیاف شروع به سوختن می کنند و باعث ایجاد بوهای نامطبوع می شوند ، پس این مورد را نیز مد نظر داشته باشید.

عدم وجود جریان هوا

اگر هنگامی که دست خود را کنار خروجی هوای لپ تاپ خود قرا می دهید، هیچ جریان هوایی را حس نمی کنید به احتمال زیاد فن لپ تاپ شما دچار نقص فنی شده ، البته به یاد داشته باشید که در پردازنده های جدید و کم مصرف در اکثر مواقع و موقع عدم استفاده از دستگاه فن لپ تاپ خاموش است.

خاموش شدن ناگهانی لپتاپ

در صورتی که کامپیوتر شما خود به خود و به طور ناگهانی خاموش می شود به احتمال زیاد دستگاه شما دچار یک مشکل حرارتی شده و باید به آن رسیدگی کنید ، چرا که مکانیزم محافظتی پردازنده هنگامی که دمای این قطعه از حد مجاز بالاتر برود، جهت جلوگیری از آسیب به پردازنده، دستگاه را به طور اتوماتیک خاموش می کند و این می تواند نشانگر خرابی فن لپ تاپ باشد.

نحوه تعمیر فن لپ تاپ و از بین بردن صدای آن

از مشکلاتی که بسیاری از دارندگان نوت بوک از آن رنج می برند صدا دادن فن است. این موضوع علاوه بر آزار دهنده بودن بسیار خطرناک است. شما با انجام اقداماتی می توانید تعمیر فن لپ تاپ را انجام دهید. این نکات می تواند در کاهش صدای لپ تاپ بسیار تاثیر گذار باشد.

استفاده از فن جداگانه

اگر فن شما دچار مشکل است و نمی تواند لپ تاپ شما را خنک کند، از یک فن جدا استفاده کنید. هنگامی که در حال پردازش سنگین یا بازی هستید، استفاده از یک فن جدا می تواند در خنک کردن نوت بوک شما تاثیر گذار باشد. با این کار دمای دستگاه کاهش می یابد و فن داخلی راحت تر کار کرده و از میزان صدا کاسته می شود.

پردازش های سنگین را متوقف کنید

از دلایلی که می تواند باعث صدا دادن فن لپ تاپ شود اجرای پردازش های سنگین است. هنگام اجرای پردازش های سنگین سی پی یو گرمای زیادی را تولید می کند. پردازش های پس زمینه نیز باعث بالا رفتن دما می شود. برای این که از حجم پردازش ها بکاهید برنامه های غیر ضروری را ببندید. این کار باعث می شود حجم پردازش سی پی یو کاهش یابد. در نتیجه فن کمتر کار کرده و صدای کمتری تولید می کند و دیگر نیاز به تعمیر فن لپ تاپ نخواهید داشت.

فن لپ تاپ را گردگیری کنید

در بسیاری از مواقع کثیفی فن می تواند باعث بروز صدا در آن شود. در چنین مواقع فن را گردگیری نمایید. گردگیری فن نیاز به رعایت نکات ظریفی دارد که هر کسی قادر به رعایت آن نیست. بنابراین برای تعمیر فن لپ تاپ و گردگیری آن به نمایندگی تعمیرات نوت بوک مراجعه کنید.

این مقاله را از دست ندهید: علائم سوختن کارت گرافیک لپ تاپ چیست؟

نرم افزار کنترل سرعت فن

استفاده از نرم افزار های کنترل سرعت فن می تواند در کاهش صدای فن تاثیر گذار باشد. نرم افزار های معتبری نیز در این رابطه وجود دارد. بنابراین با استفاده از نرم افزارهای کنترل سرعت صدای آزار دهنده فن را کاهش دهید. این نرم افزارها را می توان از وبسایت های معتبر دانلود کرد. در ادامه آموزش تعویض فن لپ تاپ جهت آشنایی تعمیرکاران لپ تاپ و علاقه مندان به حوزه ی تعمیرات لپ تاپ شرح داده می شود.

تعویض فن لپ تاپ

آموزش تعویض فن لپ تاپ

برای باز کردن کاور دستگاه به منظور تعویض فن لپ تاپ دو رویکرد وجود دارد ، اکثر مدل های لپ تاپ از زیر دستگاه باز می شوند اما بعضی دیگر برای دستیابی به فن آنها باید قسمت بالایی کاور را که کیبورد دستگاه روی آن قرار گرفته است جدا کنید، برای این منظور ابتدا باید زائده های کیبورد را آزاد کرده و آن را از روی دستگاه به آرامی بلند کنید ، سپس کابل اتصال آن به مادربرد دستگاه را پس از باز کردن قفل سوکت جدا کنید.

پیچ ها را باز کرده و سپس با استفاده از سر انگشتان یا یک کارت پلاستیکی مثل کارت اعتباری شکاف اطراف دستگاه را با دقت باز کنید.سپس کارت پلاستیکی یا انگشتان خود را در امتداد درز دستگاه حرکت دهید تا زائده ها یک به یک باز شوند ، بعد از این مرحله کاور را بلند کنید ، حالا به فن دسترسی دارید ، پیچ های اتصال دهنده آن به مادربرد را باز کنید و آن را به آرامی از جای خود بلند کنید.

دقت داشته باشید که خمیر حرارتی روی پردازنده باید تجدید شود ، با استفاده از دستمال نخی خمیر قدیمی را با احتیاط پاک کنید و با خمیر جدید جایگزین کنید ، سپس فن جدید را روی پردازنده گذاشته و پیچ ها را ببندید و مراحلی که برای باز کردن دستگاه طی کرده اید به صورت معکوس انجام دهید، اگر دستگاه شما از قسمت زیرین باز می شود پروسه انجام کار ساده تر خواهد بود و بعد از باز کردن پیچ ها و برداشتن کاور زیرین ، فن پردازنده برای تعویض در دسترس خواهد بود.

روش تعمیر فن لپ‌تاپ

از مشکلاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که فن لپ تاپ شما به گرد و غبار آغشته شود. بنابراین نیاز به تمیز کردن این قطعه پیش می آید. در ادامه روش این کار برای شما شرح داده می شود. برای گردگیری فن، لپ تاپ را از برق جدا کنید. سپس باتری لپ تاپ را از آن در آورید. به وسیله پیچ های زیر لپ تاپ در پوش زیر لپ تاپ را در آورید. با جدا کردن این درپوش می توان به قطعات لپ تاپ دسترسی پیدا کرد. اکنون می توانید تعمیر فن لپ تاپ را انجام دهید. به وسیله باد قوی که فشار آن از سمت داخل به خارج است لپ تاپ را تمیز نمایید. به دمای باد هنگام گردگیری توجه کنید تا نوت بوک شما آسیب نبیند. در پوش را مجددا در جای خود قرار داده و پیچ ها را ببندید. اگر همچنان نوت بوک شما ایراد داشت به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ مراجعه نمایید.

نمایندگی مجاز نوت بوک با بهره گیری از بهترین تجهیزات انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری نوت بوک شما را حل می کند. تمام ابزارآلات موجود در نمایندگی تعمیرات نوت بوک از بهترین ابزار های تعمیر می باشد که در دنیا برای اهداف تعمیراتی استفاده می شود. کارشناسان و تعمیرکاران خبره نمایندگی نوت بوک با بهره گیری از دانش روز و تجربه می توانند پاسخگوی انواع نیاز های شما در مورد نوت بوک باشند. در صورتی که قطعات نوت بوک شما نیاز به تعویض داشته باشند، این تعویض با بهترین قطعات صورت می گیرند. تمامی قطعات مصرفی اصل بوده و کیفیت آن تضمین می گردد. رضایت شما از خدمات ما این نشان دهنده سطح بالای کیفیت خدمات ما است.

نکته مهم در مورد تعویض فن لپ تاپ

در صورتی که اطلاعات کافی برای باز کردن و تعویض فن لپ تاپ ندارید توجه داشته باشید که اینکار می تواند به لپ تاپ شما آسیب جدی وارد کند، پس توصیه می شود در صورت نداشتن دانش کافی در این زمینه به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ  مراجعه کنید.

5/5 (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

14 + 17 =