اشتراک گذاری

صدا دادن فن لپ تاپ

صدا دادن فن لپ تاپ که غالباً با شروع به کار لپ تاپ شنیده می شود می تواند برای کاربر بسیار آزاردهنده باشد؛ بعلاوه، این اشکال در صورت عدم پیگیری می تواند سبب بروز اشکالات بیشتر در دستگاه شده و چه به بسا سیستم تهویه را نیز کاملاً از کار بیندازد.

با این اتفاق لحظه به لحظه به گرمای دستگاه افزوده شده و زمینه برای آسیب به سایر بخش های لپ تاپ فراهم می گردد. در صورتی که شما نیز به دنبال یافتن علت صدا دادن فن لپ تاپ و راهکارهای احتمالی جهت رفع این اشکال هستید با ما همراه باشید. در این مقاله برآنیم تا ضمن شرح علت صدا دادن فن لپ تاپ برخی راه حل های موجود جهت رفع این اشکال را مطرح نماییم.

تعمیر و تعویض فن لپ تاپ

علت صدا دادن فن لپ تاپ

فن یا همان سیستم تهویه هوا که در همه ی لپ تاپ ها تعبیه شده است، وظیفه خنک سازی دستگاه و متعادل نگاه داشتن دمای آن را برعهده دارد. اما گاه به دلیل آلودگی های بیش از حد (گرد و غبار موجود در هوا و یا استهلاک دستگاه و عدم سرویس دوره ای آن)، این قطعه کیفیت خود را از دست داده و در ادامه کار صداهای نابهنجاری را تولید می کند.

صدا دادن فن لپ تاپ و پایین آمدن راندمان فن، در نهایت سبب داغ تر شدن لپ تاپ می گردد که ادامه این وضعیت ممکن است آسیب های بیشتری را به دستگاه وارد سازد. در بخش آتی روش هایی برای افزایش کارایی فن لپتاپ در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

رفع صدا دادن فن لپ تاپ

1- استفاده از فن خنک کننده مجزا

نخستین راهکار جهت رفع صدا دادن فن لپ تاپ استفاده از فن خنک کننده مجزا است. این راهکار به ویژه در زمانی که دستگاه به دلیل اجرای برنامه های سنگین (نظیر بازی هایی با گرافیک بالا و …) پردازش های بالاتری را انجام می دهد پیشنهاد می گردد.

2- متوقف کردن پردازش ها

دومین راهکار جهت رفع صدا دادن فن لپ تاپ متوقف کردن پردازش هاست. گرمایی که توسط CPU حین اجرا و باز کردن برنامه ها ایجاد می شود مهم ترین منبع برای افزایش دمای لپ تاپ می باشد. به علاوه پردازش هایی که در پس زمینه برنامه های انجام می شوند نیز به این افزایش دما کمک می کنند. با بستن برنامه های غیرضروری و جلوگیری از پردازش آن ها می توان به کاهش دمای لپ تاپ کمک کرد و از کار کردن بیش از حد فن در آن جلوگیری نمود. برای این کار آدرس زیر را دنبال کنید:

System Configuration → Start → Run → msconfig → OK  → Startup

در نهایت تب Startup را انتخاب کنید و برنامه هایی که می خواهید بلافاصله بعد از بوت شدن کامپیوتر پردازش آن ها شروع شود را برگزینید.

آیا می دانید: دلیل بوت نشدن لپ تاپ در ویندوز 10 چیست؟

3- تمیز کردن فن و گردگیری اصولی آن

سومین راهکار جهت رفع صدا دادن فن لپ تاپ تمیز کردن فن و گردگیری اصولی آن است. برای این کار نیاز به دقت وظرافت بالا و آشنایی کامل با قطعات و اجزا لپ تاپ دارید. برای انجام این کار به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ مراجعه نمایید.

4- نرم افزار های کنترل سرعت فن

اگر تمایل دارید که فن موجود در دستگاه شما کاملاً بی صدا باشد می توانید از نرم افزار های کنترل سرعت فن استفاده کنید. این نرم افزار سرعت فن صدا را به صورت همزمان تنظیم می کند. با این که این روش بهترین ایده برای کاهش صدای فن لپ تاپ نیست اما می توانید نرم افزاری نظیر speed fan را دانلود کنید و سرعت فن لپ تاپ خود را کنترل نمایید.

5-  استفاده از خمیر سیلیکون

پنجمین راهکار ما جهت کاهش صدا دادن فن لپ تاپ استفاده از خمیر سیلیکون است. میدانیم زمانی که دمای سی پی یو بالاست عملکرد فن پایین آمده و فن لپتاپ بیشتر از هر وقت دیگری به صدا در خواهد آمد. بنابراین بهتر است در زمان اجرای بازی های کامپیوتری و یا نرم افزار های رندرینگ و گرافیکی مانند فتوشاپ و CAD از خمیر سیلیکون استفاده کنید. برخی از کارشناسان استفاده از این خمیر اجباری می دانند.

صدا دادن فن لپ تاپ

تعویض فن لپ تاپ

 تعویض فن لپ تاپ هزینه زیادی ندارد. پس بهتر است برای رفع همیشگی مشکل آن، فن را با یک فن نو تعویض کنید. در واقع تعمیر فن، ممکن است موقتاً مشکل شما را برطرف کند اما پس از مدتی دوباره شاهد بالا رفتن صدای آن باشید. در تعویض فن توجه کنید که حتماً اصلی و اورجینال باشد. فن های تقلبی و غیراستاندارد علاوه بر اینکه زودتر خراب می شوند، کارکرد مناسبی نداشته و ممکن است توانایی خنک کنندگی لازم دستگاه را نداشته باشد.

تعویض فن لپ تاپ یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در مرکز سخت افزار ایران می باشد که با استفاده از تجهیزات پیشرفته و قطعات اورجینال صورت می گیرد. جهت اطمینان شما از اصل بودن قطعه، کارشناسان هنگام تعمیر لپ تاپ شما، گارانتی و ضمانت نامه کتبی به شما ارائه می کنند.

نگهداری مناسب از لپ تاپ خرابی فن را به تأخیر می اندازد

اگر می خواهید با مشکل صدا دادن فن مواجه نشوید، بهتر است از همان ابتدا از دستگاه خود به خوبی مراقبت کنید. گرد و غبار، رطوبت و حرارت سه دلیل عمده برای خرابی فن می باشند. بنابراین همواره با دور کردن لپ تاپ از این سه پدیده می توانید طول عمر فن لپ تاپ را افزایش دهید.

برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به فن، پس از استفاده از لپ تاپ آن را در داخل کاور مخصوص قرار دهید یا روی آن را بپوشانید. همچنین سعی کنید از لپ تاپ در محیط های گرم و نزدیک به حرارت بالا استفاده نکنید. گرما باعث بالا رفتن سرعت فن شده و در نتیجه عمر آن را کاهش می دهد.

مرکز تعمیرات نوت بوک و واحدهای تعمیرات نوت بوک

مرکز تعمیرات نوت بوک  ارائه دهنده تمامی خدمات مرتبط با این دستگاه اعم از ترمیم، تعویض، تعمیر و بازیابی قطعات است؛ تمامی سرویس های ارائه شده در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می پذیرد که با تمرکز بر ساختار نرم افزاری و سخت افزاری، تسلط بالایی بر کانفینگ نوت بوک یافته و می توانند در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت تمامی اشکالات و اختلالات احتمالی پیش آمده در آن را رفع نمایند.

شما کاربران گرامی می توانید با حضور در مرکز تعمیرات نوت بوک و مراجعه به دیگر واحدهای تعمیرات نوت بوک تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایید.

3.7/5 (15 امتیاز)

6 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام من لپتابم از طرف فن خیلی صدا میده (صدا خیلی واضح همراه با لرزش )اما تازه بردم تعمیر و تمام قطعاتش تمیز شده یک دفعه هم اینجوری شد مشکل متون از هارد باشه

    پاسخ
  • علت اصلی صدای بیش از حد فن پردازش زیاد روی بخش گرافیکه حالا یا طبیعیه مثلا با برنامه های گرافیکی مثل مثلا هندبریک یا غیرطبیعیه مثلا با حذف درایور کارت گرافیک

    پاسخ
  • سلام من لپ تام را دو ماه هست خریدم و تازگی صدای من زیاد شده دلیلیش چیه دوستان.

    پاسخ
    • اگر منظورتون صدای فن هستش . میتونه ایراد سخت افزاری داشته باشه در این رابطه درصورتی که دستگاه تحت گارانتی هستش میتونید تماس بگیرید

      پاسخ
  • سلام خوبین وقتتون بخیر لپ تاپ من یکدفعه ای خاموش شد وفن آن شروع کردب صدادادن بنشرتون مشکلش چیه اگ میشه لطفا سریع جواب بدین خیلی نگرانم

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز نیاز هست توسط تکنسین بررسی بشه، لطفا با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید،کارشناسان راهنمایی های لازم خدمتتون ارائه میدن

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

هفت + 16 =