اشتراک گذاری

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ زمانی انجام می شود که مشکلاتی در تصویر یا پردازش های گرافیکی ایجاد شده و مطمئن باشید کهک این مشکلات، مربوط به نرم افزار یا قطعات دیگر نیستند. این قطعه، خواندن اطلاعات صفر و یک رایانه و درک آنها را برای کاربر امکان پذیر می سازد و می توان گفت تمامی گرافیک هایی که در سیستم مشاهده می کنیم، نتیجه وجود این قطعه هستند. بنابراین خرابی آن مشکلاتی را در تصاویر، بازی ها و برنامه هایی همچون فتوشاپ و … ایجاد می کند.

عملیات تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ مرکز سخت افزار ایران توسط تعمیرکاران مجرب و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا انجام می شود. لذا در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض کارت گرافیک لپ تاپ، می توانید با تکنسین های مجرب در این مرکز تماس بگیرید. در ادامه مقاله هم با روند کلی تعمیر کارت گرافیک و علائم خرابی این قطعه آشنا می شوید.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

علائم خرابی کارت گرافیک لپ تاپ

خرابی کارت گرافیک در بیشتر موارد با علائم و نشانه هایی همراه است که توجه به آنها به تعمیر هرچه زودتر این قطعه کمک می کند. اگر هیچ تصویری از صفحه نمایش پخش نمی شود یا تصاویر، به هم ریخته و شطرنجی هستند، احتمال خرابی واحد پردازش گرافیکی بالاست. به هم ریختن رنگها و ارائه ی  تصویر سیاه در صفحه نمایش  هم از جمله نشانه های آسیب دیدگی کارت گرافیک هستند که باید به آنها توجه کنید. گاهی ممکن است که به محض اجرا کردن یک برنامه یا نرم افزار گرافیکی، سیستم هنگ کند و امکان انجام هیچ عملیاتی در آن وجود نداشته باشد؛

در این صورت بهتر است ضمن بررسی نرم افزاری سیستم، کارت گرافیک را نیز چک کنید. مشکلات دیگری همچون گیر کردن تصویر، باد کردن و خال زدگی چیپ گرافیک، بوق زدن هر دو سمت خازن های سرامیکی smd دور تا دور چیپ در تست سلامت چیپ، ایجاد خطوط افقی، سفید و یا مات شدن صفحه نمایش، ریست شدن و نمایش ارور Blue Screen بعد از نصب درایور گرافیک و نمایش تصویر به رنگ آبی هم نشان دهنده خرابی واحد پردازش گرافیکی بوده و تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ را ضروری می سازند.

عملیات تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ مرکز سخت افزار ایران توسط تعمیرکاران مجرب و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا انجام می شود. لذا در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض کارت گرافیک لپ تاپ، می توانید با تکنسین های مجرب در این مرکز تماس بگیرید. در ادامه مقاله هم با روند کلی تعمیر کارت گرافیک و علائم خرابی این قطعه آشنا می شوید.

هزینه تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

برای برآورد قیمت تعمیر کارت یا چیپ گرافیک لپ تاپ، باید به مدل این قطعه و شدت خرابی آن توجه کرد. درواقع تا پیش از عیب یابی و بررسی دقیق، نمی توان هزینه دقیقی برای تعمیر و یا تعویض کارت گرافیک سوخته و از کار افتاده تعیین کرد. البته جای خوشحالی است که در بسیاری از موارد، خرابی کارت گرافیک ریشه در کنده شدن کارت از جایگاه اصلیش دارد.

این یعنی هزینه تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ در این شرایط بالا نیست و می توان تا حد زیادی امیدوار بود. اما در صورت نیاز به تعویض چیپ یا کارت گرافیک، باید قیمت نهایی را با توجه به قیمت قطعه جدید تعیین کرد.

نحوه تعمیر کارت گرافیک انواع لپ تاپ

برای تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ، باید اول این قطعه عیب یابی شده و شدت آسیب دیدگی آن مشخص شود. وقتی مشخص شد که دقیقا کدام بخش آسیب دیده است، اقدامات تعمیراتی لازم انجام می شوند. گاهی امکان تعمیر وجود دارد و با استفاده از ابزار خاصی، کارت گرافیک و بخش های آسیب دیده آن ترمیم می شوند.

در این صورت می توان مشکلات تصویر را برطرف کرد. اما گاهی مساله فراتر از این است و به هیچ عنوان نمی توان gpu را ترمیم کرد. مواردی همچون شکستگی پایه ها یا آسیب دیدگی اسلات ها، معمولا قابل تعمیر هستند. اما در شرایطی که کارت گرافیک به طور کامل از کار افتاده است، راهی جز تعویض این قطعه وجود ندارد.

تعویض کارت گرافیک لپ تاپ

کارشناسان تعمیرات لپ تاپ در نوت بوک سرویس تلاش می کنند که کارت گرافیک را تعمیر کنند. با این حال در برخی موارد امکان تعمیر این قطعه وجود نداشته و عملا راهی جز تعویض آن نیست. به عنوان مثال وقتی کارت گرافیک کاملا از کار افتاده است یا بر اثر عواملی همچون نفوذ رطوبت به شدت آسیب دیده است، باید آن را تعویض کرد.

در این شرایط توجه به تناسب کارت گرافیک جدید و مادربرد اهمیت بسیار زیادی داشته و نیاز به مهارت و تخصص دارد. همچنین قطعه جدید باید اورجینال باشد؛ در غیر این صورت ممکن است لپ تاپ آسیب بیشتری دیده و حتی از کار بیفتد.

5/5 (1 امتیاز)

3 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • من لبتاب گرافیکش پایین و خسته شدم میخوام ارتقاع بدم و میشه
    گرافیک اینتل 3000 HD
    و لبتاب دل e6420

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر .لطفا راهنمایی کنید مدل لپ تاپمhp pavilion dv6هست چند ماه دارم ویندوز عوض میکنم و کل نتو زیرو و رو کردم اپدیت از طریق ویندوز و سایت اچ پی گرافیک نصب و شناسایی میشه میشه ولی عملکردش با لک و گیر هست

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز نیاز هست توسط تکنسین بررسی بشه، لطفا با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید،کارشناسان راهنمایی های لازم خدمتتون ارائه میدن

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نوزده + دوازده =