اشتراک گذاری

هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ چه کنیم؟

اگر آب یا هر نوع مایعی روی لپ تاپ یا تبلت ریخت چه باید کرد؟ این اتفاق ممکن است منجر به سوختن مدارهای الکترونیکی لپ تاپ شما شود. در زمان ریختن مایعات روی لپ تاپ خونسردی خود را حفظ کرده و از سوختگی لپ تاپ خود جلوگیری کنید.

رفع تمامی نواقص و خرابی‌های نوت بوک، گردگیری حرفه‌ای تمامی اجزا و قطعات، تعویض قطعات از کار افتاده با قطعات اصل و … برخی از ویژگی‌های تعمیرات انجام شده در مرکز تعمیرات نوت بوک هستند. مرکز تعمیرات نوت بوک با تکیه بر مهندسان باسابقه و متعهد خویش در زمینه ارائه خدمات تخصصی تعمیرات نوت بوک و دیگر دستگاه‌های هوشمند خدمات زیادی به شما ارائه می دهند.

آیا لپ تاپ آبخورده تعمیر می شود؟

تا اینجا دانستید که هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ باید چه اقداماتی انجام دهید. اما سوال بسیار مهم این است که آیا امکان تعمیر لپ تاپ آبخورده وجود دارد؟ پاسخ این سوال به مقدار آبی که وارد دستگاه شده و البته رفتار شما بستگی دارد! اگر فرایند خشک کردن لپ تاپ را درست انجام داده باشید و رطوبت به مدارها و بردها و اتصالات نرسیده باشد، می توان تا حد زیادی به تعمیر لپ تاپ آبخورده امیدوار بود. در هر صورت لازم است که تکنسین لپ تاپ را به طور کامل بررسی کند تا مشخص شود که کدام بخش ها و قطعات آسیب دیده اند.

معمولا در شرایطی که اجزای داخلی آسیب زیادی ندیده اند، می توان امیدوار بود که لپ تاپ ترمیم شود. اما گاهی شرایط اصلا خوب نیست؛ یعنی قطعاتی مثل مادربرد لپ تاپ، پاور و … به شدت آسیب دیده اند و یا حتی باتری و مدارها و … سولفاته شده اند. البته تیم تعمیرات لپ تاپ تلاش می کنند که هرطور شده لپ تاپ آبخورده را ترمیم کنند. اما اگر این بخش ها از کار افتاده باشند، تقریبا امید چندانی به تعمیر آبخوردگی لپ تاپ نیست.

خدمات تخصصی نوت بوک سرویس: تعمیر مادربرد لپ تاپ

نکاتی که بعد از ریختن مایعات روی لپ تاپ باید رعایت کنیم:

جدا کردن لپ تاپ از برق

مایعات اتصالات کوتاه در تجهیزات الکترونیکی ایجاد می کنند و به همین دلیل جدا کردن آن ها از جریان برق، هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ می تواند از این اتصالات جلوگیری کند. اگر لپ تاپ شما به برق متصل است آن را از برق جدا کنید. در صورتی که لپ تاپ شما به برق متصل نیست باتری آن را سریعا جدا کنید.

جدا کردن قطعات لپ تاپ از یکدیگر

اگر میزان مایعات ریخته شده زیاد بود، قطعات لپ تاپ را از هم جدا کنید. اما هنگام جدا کردن قطعات مدارهای الکتریکی باید بسیار دقت کنید. شما در هنگام جدا نمودن قطعات باید به پیچ های مخفی توجه زیادی داشته باشید. همچنین دقت کنید که پیچ های جدا شده گم نشوند.

ریختن مایعات روی لپ تاپ

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: چگونه از لپ تاپ مان در سفر مراقبت کنیم؟

خشک کردن قطعات با هوا یا دستمال 

بعد از جدا نمودن قطعات هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ اگر اجزا لپ تاپ دارای لکه و رطوبت بود، لکه و رطوبت قطعات باید از بین بروند. لکه های برد می توانند با دستمال الکلی، آب مقطر یا آب دیونیزه پاک شوند. آب لوله کشی می تواند باعث ایجاد رسوب روی قطعات شود. بنابراین بهتر است از هوا برای خشک کردن قطعات استفاده شود. استفاده از پنکه یا سشوار از راه های خشک کردن قطعه با هوا است. البته توجه داشته باشید که حتما از سشوار سرد استفاده کنید. سشوار گرم می تواند به قطعات آسیب جدی وارد کند.

استفاده از باد سرد برای آبخوردگی جزئی

اگر مقدار مایعات ریخته شده در حد چند قطره باشد می توان با جدا کردن چند کلید اطراف کلید مورد نظر و پاک کردن مایعات مشکل شما حل شود. می توان در مواقعی که مایعات در حد چند قطره باشد از باد سرد مانند سشوار باد سرد نیز استفاده کرد.

اجازه به خشک شدن کامل قطعات

بعد از جدا نمودن قطعات از خشک بودن قطعات از جمله درایو، رم، هارد و … مطمئن شوید.اگر قطعات مذکور خشک بود خسارت وارد شده سطحی می باشد. در این صورت باطری و آداپتور دستگاه را از آن جدا می کنیم و یکروز در جایی خشک می گذاریم. بعد از این مدت دستگاه را به برق وصل کنید اگر روشن شد پس مشکلی نیست.

استفاده از روش های استاندارد خشک کردن لپ تاپ

برای خشک نمودن قطعات بهتر است از هوا استفاده شود. استفاده از پنکه یا سشوار از راه های خشک کردن قطعه با هوا است. البته توجه داشته باشید که حتما از سشوار سرد استفاده کنید. سشوار گرم می تواند به قطعات آسیب جدی وارد کند. برای خشک شدن قطعات بعد از ریختن مایعات روی لپ تاپ می توان از ژل سیلیکا یا برنج سفید هم استفاده کرد. برای این کار قطعه را در میان این مواد باید قرار داد. تا کامل شدن خشک شدن قطعات صبر کنید. هنگامی که تمامی قطعات خشک شد قطعات را در جای خود وصل کنید. حتما قبل از جدا نمودن قطعات توجه داشته باشید که مکان پیچ ها کجا است تا پیچ ها را به درستی متصل کنید.

هزینه تعمیر لپ تاپ آبخورده چقدر است؟

در صورت ریختن مایعات روی لپ تاپ، هزینه تعمیر این دستگاه یک دغدغه مهم است. تا عیب یابی کامل لپ تاپ نمی توان در مورد هزینه تعمیرات آن نظر قطعی داد. تکنسین باید بداند که سیستم تا چه اندازه آسیب دیده است و کدام قطعات قابل ترمیم هستند یا نیاز به تعویض دارند.

به تناسب قطعاتی که سوخته یا از کار افتاده اند، باید مبلغ بیشتری را خرج تعمیرات لپ تاپ خود کنید. مثلا اگر آسیب دیدگی بسیار جزئی باشد، تنها باید هزینه تعمیر قطعات یا تعویض یک سری از مدارها را بپردازید. اما اگر چند قطعه از کار افتاده و نیاز به تعویض داشته باشند، علاوه بر هزینه تعمیرات، باید هزینه قطعات جدید را نیز پرداخت نمایید.

مرکز تعمیرات نوت بوک

تعمیرات نوت بوک با توجه به ظرافت های این دستگاه باید به دست کارشناسانی انجام گیرد که بر ساختار این دستگاه ها مسلط هستند. به همین دلیل مرکز تعمیرات نوت بوک با کادر متخصص و مهندسان خبره این حوزه هرگونه عیب و نقص ایجاد شده در دستگاه شما را رفع می نمایید و از مراجعه به دیگر مراکز بی‌نیاز می شوید.

2.9/5 (15 امتیاز)

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام رو لپ تاب من نصف یک لیوان آب ریخته پرعکسش کردم با مسواک بای در های تمیز و با دستمال روش کشیدم اگه تا دو روز روشن نکن درست میشه ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

16 + 12 =