اشتراک گذاری

چرا لپ تاپ روشن نمی شود ؟

روشن نشدن لپ تاپ، یا ناشی از عوامل نرم افزاری است و یا از خرابی قطعات و حتی سوختن آنها نشات می گیرد. حتی گاهی این مشکل، مربوط به نمایشگر است و هیچ ارتباطی به دیگر اجزای دستگاه ندارد. در هر صورت با عیب یابی درست، می توان این مشکل را برطرف کرده و لپ تاپ را بدون ایراد روشن کرد.

در ادامه دلایل روشن نشدن لپ تاپ و راهکارهای حل این ایراد را به شما معرفی می کنیم. البته بهتر است در این شرایط، از یک تکنسین تعمیر لپ تاپ کمک بگیرید تا ضمن عیب یابی دستگاه، آن را ترمیم کرده و مشکل را حل کند. کارشناسان مجرب نمایندگی تعمیرات لپ تاپ در مرکز سخت افزار ایران، برای ارائه تخصصی ترین خدمات در کنار شما هستند.

روشن نشدن لپ تاپ

رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ

 اولین اقدامی که برای یافتن دلایل روشن نشدن لپ تاپ به ذهن مان  میرسد این است که مشکلاتی در زمینه برق رسانی وجود دارد. لازم است که ابتدا وضعیت برق رسانی را از پریز و غیره مورد بررسی قرار دهید. اگر مشکلی وجود دارد آن را حل کنید در غیراینصورت شاید مشکل از باتری است. اگر هنگام روشن کردن لپ تاپ، متوجه شده اید که لپ تاپ روشن نمی شود و احتمال می دهید مشکل از باتری است، کافی است آن را به شارژ بزنید.

شاید به دلایلی، باتری تمام شارژ خود را از دست داده است یا حتی، مشکلی در عملکرد آن رخ داده است. اگر باتری سالم باشد، هنگام وصل کردن آن به شارژر، شروع به شارژ شدن می کند و سیستم شما هم بعد از چند دقیقه روشن می شود. البته انجام مراحل بالا نیازمند تخصص در این زمینه است. تعمیرات لپ تاپ با توجه به ظرافت های رایج در کانفینگ این دستگاه می بایست به دست کارشناسانی انجام پذیرد که بر ساختار آن مسلط بوده و بتوانند با عیب یابی صحیح، روش های مورد نیاز جهت تعمیر آن را تشخیص دهند. عملا این کار هرکسی نیست. مرکز تعمیرات نوت بوک کادری متخصص و کارآمد از برترین کارشناسان و مهندسان این حوزه را به کار گرفته تا شما هموطنان گرامی با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانید هرگونه عیب و نقص ایجاد شده در دستگاه خود را رفع نمایید و از مراجعه به دیگر مراکز بی‌نیاز گردید.

چرا لپ تاپ روشن نمی شود ؟

روش های حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ

بررسی شارژر

یکی از دلایل روشن نشدن لپ تاپ، خرابی شارژر یا استاندارد نبودن آن است. اگر این قطعه استانداردهای لازم را نداشته باشد، ممکن است لپ تاپ آسیب دیده و روشن نشود. بنابراین مطمئن شوید که آداپتور شارژ لپ تاپ سالم است و ولتاژ درست را وارد دستگاه می کند. البته امکان خرابی کابل شارژ هم وجود دارد و باید این مورد را نیز بررسی کنید. در نهایت مطمئن شوید پریز برق یا محافظی که از آن استفاده می کنید هم سالم است.

خدمات تخصصی نمایندگی نوت بوک: تعمیر مدار شارژ لپ تاپ

تعمیر یا تعویض پاور

راهکار دیگر برای حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ، تعمیر یا تعویض پاور است. پاور یا منبع تغذیه  قطعه بسیار مهمی است که ولتاژ مورد نیاز قطعات را تامین می کند. بنابراین خرابی این قطعه می تواند مانع از روشن شدن لپ تاپ شده و مشکلات جدی در آن ایجاد کند. برای عیب یابی و تعمیر یا تعویض پاور لپ تاپ حتما از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

 تعمیر صفحه نمایش

گاهی لپ تاپ روشن می شود اما به دلیل خرابی نمایشگر، صفحه روشن نشده و کاربر به اشتباه تصور می کند که سیستم روشن نشده است. در این شرایط صدای فن شنیده می شود، اما هیچ تصویری نمایش داده نشده و ال سی دی کاملا سیاه است. سعی کنید هرگونه نمایشگر خارجی همانند پروژکتور و صفحه نمایش را جدا کنید. همچنین اتاق را تاریک کرده و بررسی کنید که آیا هیچ نور کم رنگی مشاهده می‌شود یا خیر؛ اگر در تاریکی نور کمی مشاهده کردید، یعنی باید به فکر تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ یا حتی تعویض آن باشید.

جداسازی درایوهای USB

در صورت روشن نشدن لپ تاپ، بد نیست که تمامی درایوهای USB را از دستگاه جدا کنید. اگر دستگاه های یو اس بی همچون موس، فلش، هارد اکسترنال و … ایراد داشته باشند، ممکن است سیستم دچار مشکلات نرم افزاری شده و روشن نشود. اگر پس از جداسازی درایو لپ تاپ روشن شد، یعنی ایراد از آن درایو است. بد نیست در این شرایط لپ تاپ را با آنتی ویروس اسکن کرده و سپس اقدامات لازم برای تعمیر درایو یو اس بی را انجام دهید.

اقدامات بعدی در صورت روشن نشدن لپ تاپ

در صورت انجام مراحل بالا و روشن نشدن لپ تاپ لازم است روش های دیگری را نیز به منظور تعمیر لپ تاپ امتحان کنید. بنابراین لپ تاپ خود را در محیطی ساکت چک کنید و ببنید که صدای چرخش فن لپ تاپ خود را می شنوید یا خیر. همچنین چک کنید که ال ای دی های روی کیبرد لپ تاپ مخصوصا روی دکمه پاور روشن است یا خیر.  با تست این موارد احتمال اینکه پاسخ سوال چرا لپ تاپ روشن نمی شود  را پیدا کنید بسیار زیاد است. در صورتی که صدای فن لپ تاپ خود را می شنوید یا ال ای دی های روی کیبرد روشن است، لپ تاپ خود را به یک محیط تاریک ببرید و با دقت صفحه نمایش را بررسی کنید که آیا تصویری مشخص است یا خیر.

گاهی در اتاق تاریک متوجه می شوید که نمایشگر یک تصویر تاریک و غیر واضح را نمایش می دهد. در این حالت مشکل دقیقا از مبدل لپ تاپ است و اگر صفحه نمایش هیچ تصویری را نمایش نداد مشکل می‌تواند مربوط به RAM یا برد اصلی باشد. برای حل این موارد و مشکلات باید ابتدا اتصال RAM به برد اصلی را بررسی کنید. اگر این اقدامات کمک نکرد و کارگشا نبود، باطری، درایو هارد، درایو دی‌وی‌دی و سایر اجزا را از لپ‌تاپ جدا کنید، و سعی کنید که لپ‌تاپ را بدون آن‌ها روشن کنید. شاید یکی از موارد نام‌برده شده در بالا مشکلی داشته و اجازه نمی‌دهد که لپ‌تاپ به درستی کار کند.

5/5 (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

2 × یک =