اشتراک گذاری

چگونه از بالا رفتن دمای مک بوک جلوگیری کنیم؟

از مسائل مهم در هنگام کار با مک بوک، خنک نگه داشتن مک بوک است. همواره به کاربران مک بوک توصیه می شود که به دمای سیستم خود اهمیت دهند تا به سیستم آنها آسیب نرسد. اگر دمای مک بوک بالا رود مشکلاتی در مک بوک به وجود خواهد آمد که بسیار نا خوشایند خواهد بود.

در این مقاله نکاتی برای خنک نگه داشتن مک بوک به شما خواهد گفته شد. این نکات قطعا برای بسیاری از شما مفید خواهد بود. تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات نوت بوک با داشتن سال ها تجربه می توانند پاسخگوی مشکلات بسیاری از شما باشد. توجه به چنین نکاتی می تواند راه گشای بسیاری از مشکلات شما باشد و از آسیب های وارد شده در آینده جلوگیری کند.

خنک نگه داشتن مک بوک

عوامل موثر در خنک نگه داشتن مک بوک

دلایل زیادی می تواند موجب بالا رفتن دمای مک بوک ها شوند. با رعایت نکات زیر می توان دمای مک بوک را کنترل کرد. با رعایت این نکات از مک بوک خود محافظت کرده و دیگر نیاز به تعمیر مک بوک نداشته باشید.

از سالم بودن فن های مک بوک مطمئن شوید

بروز اشکال در فن مک بوک ممکن است باعث داغ شدن دستگاه شود. در مک بوک های 2013 به بعد به وسیله Apple Diagnostic می توان فن ها را تست کرد. این گزینه در مک بوک های قبلی با نام Apple Hardware Test شناخته می شد. برای این تست، پس از اتصال مک بوک به برق وسایل جانبی را از سیستم خود جدا کنید. بعد از ریست سیستم و کلید D را نگه دارید. با نگه داشتن کلید D برنامه عیب یابی اجرا می شود.

 مدت زمان تست استاندارد چند دقیقه طول می کشد. بعد از انجام تست گزارشی ارایه می شود. تست Extended نیز برای اجرای عیب یابی کامل صورت می گیرد. البته این تست ممکن است به مدت یک ساعت طول بکشد. هر کد در بخش گزارش نشان دهنده قسمت خاصی از سیستم است. کد هایی که با عبارت PPF شروع می شود، مربوط به فن مک بوک است. برای بررسی فن و خنک نگه داشتن مک بوک این مورد را چک کنید.

سالم بودن فن های مک بوک

عدم استفاده از برنامه هایی مانند گوگل کروم

شرکت اپل در مورد استفاده از برنامه هایی که خارج از عملکرد اصلی این دستگاه ها هستند هشدار داده است. چنین برنامه های برای مدت طولانی cpu را درگیر می کنند و باعث بالا رفتن دمای دستگاه می شود. Google Chrome نمونه ای از این گونه برنامه ها است. از آن جا که این برنامه، برنامه رسمی این شرکت نمی باشد ممکن است سی پی یو را به شدت درگیر کند. با اشغال شدن CPU دمای مک بوک بالا می رود. از این رو فن برای خنک نگه داشتن مک بوک شروع به کار می کند.

برای اطلاع از برنامه های پر مصرفی که سی پی سو را اشغال می کند می توان به قسمت  Activity Monitor مراجعه کرد. سپس روی برگه cpu کلیک کنید. پس از این کار لیستی مشاهده خواهید کرد که برنامه های در حال اجرا را مشاهده خواهید کرد. در این لیست مشاهده می شود که برنامه های Google Chrome Helper وGoogle Chrome و Safai یا سایر مرورگر ها انرژی زیادی مصرف می کنند.

عدم استفاده از برنامه هایی مانند گوگل کروم

مک بوک را در معرض نور خورشید، روی زانوی و دیگر عوامل بالا بردن دما قرار ندهید

هنگامی که مک بوک شما در معرض نور خورشید و دیگر عوامل بالا برنده دما قرار می گیرد، داغ می شود. توصیه می شود برای خنک نگه داشتن مک بوک، دمای مک بوک بین 10 تا 35 درجه نگه دارید. همچنین اگر دستگاه را روی بدن خود قرار دهید، بعد از مدتی فن آن شروع به کار خواهد کرد. برای استفاده از مک بوک روی زانو یا روی مکان هایی مانند تخت حتما از چیزی مانند کتاب که مانع ورود الیاف به دستگاه شما شود استفاده کنید.

عدم اجرای همزمان برنامه ها برای خنک نگه داشتن مک بوک

از کارهایی که برای خنک نگه داشتن مک بوک انجام می شود، عدم اجرای همزمان برنامه ها می باشد. اجرای همزمان برنامه ها مانند iTunes و Photos و دیگر برنامه ها می توانند در پایین نگه داشتن دمای دستگه موثر باشند.

5/5 (1 امتیاز)