اشتراک گذاری

تعمیر نوت بوک Asus R521JB

نوت بوک Asus R521JB یک لپ تاپ قدرتمند مناسب برای انواع امور گرافیکی، مونتاژ و حتی بازی است. با توجه به قطعات سخت افزاری بالارده و گران قیمت این لپ تاپ، بدیهی است که خرابی نوت بوک Asus R521JB باعث نگرانی کاربران می‌شود. در هر صورت این نوت بوک هم مثل تمام کامپیوترهای دیگر دارای قطعات الکترونیکی و مکانیکی مختلفی است و احتمال خرابی آن‌ها وجود دارد. هنگ کردن لپ تاپ، داغ شدن بیش از حد آن در حین استفاده، شارژ نشدن باتری، خرابی کیبورد و همچنین ضعف کارت گرافیک از جمله مسائلی است که می‌توان در تعمیر نوت بوک Asus R521JB آن‌ها را در نظر گرفت.

تعمیر نوت بوک Asus R521JB

حل مشکل هنگ کردن نوت بوک برای تعمیر نوت بوک Asus R521JB

هنگ کردن لپ تاپ هنگام استفاده، یکی از بدترین مشکلاتی است که هر کاربری می‌تواند با آن مواجه شود. در صورتی که این مشکل هنگی همیشگی باشد، احتمال دارد کارت گرافیک، رم یا هارد درایو نوت بوک Asus R521JB به مشکل خورده باشد. تعمیرکار بعد از بررسی دستگاه برای تعمیر نوت بوک Asus R521JB می‌تواند مشکل را ریشه‌یابی کند و آن را برطرف کند.

شارژ نشدن باتری نوت بوک Asus R521JB

لپ تاپ ایسوس R521JB از یک باتری ۲ سلولی برخوردار است که شارژدهی مناسبی را ارائه می‌کند. اگر هنگام کم شدن شارژ لپ تاپ خود آن را به شارژ زدید ولی متوجه شدید که شارژ نمی‌شود، احتمال دارد که باتری آن خراب شده باشد. پیش از تعمیر نوت بوک Asus R521JB باید از سلامت پریز برق منزل خود مطمئن شوید. سپس یک کابل شارژ دیگر را امتحان کنید؛ اگر مشکل حل نشد، احتمالاً مدار شارژ لپ تاپ شما به مشکل خورده است.

خرابی کیبورد نوت بوک و تعمیر نوت بوک Asus R521JB

اگر از لپ تاپ خود برای تایپ کردن استفاده می‌کنید، احتمال خراب شدن کلیدهای کیبورد آن به مرور زمان زیاد است. بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً از یک کیبورد جانبی برای تایپ متون بلند استفاده کنید. اگر متوجه کار نکردن کیبورد لپ تاپ Asus R521JB شدید، ابتدا درایور آن را به‌روزرسانی کنید و در تنظیمات BIOS از فعال بودن کیبورد مطمئن شوید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود، باید در فرآیند تعمیر نوت بوک Asus R521JB، قاب زیر کیبورد باز شود، اتصالات کیبورد بررسی شود. در صورت امکان، قطعات مربوط به کیبورد تعمیر خواهد شد، اما اگر هیچ راهی نبود ناچار به تعویض کیبورد لپ تاپ خود هستید.

ضعف کارت گرافیک نوت بوک Asus R521JB

از جمله ایرادهایی که مربوط به کارت گرافیک می‌شود، می‌توان به نمایش در نیامدن صفحه و یا بروز خطوط رنگی روی صفحه نمایش اشاره کرد. ابتدا باید از به‌روز بودن درایور کارت گرافیک اطمینان پیدا کرد. اگر مشکل نرم افزاری نبود، در تعمیر نوت بوک Asus R521JB  دستگاه شما باید باز شود و کارت گرافیک آن بررسی شود. در صورت تعمیرپذیر بودن، قطعه تعمیر می‌شود. ولی اگر ایراد به گونه‌ای باشد که تعمیرپذیر نیست، کارت گرافیک لپ تاپ شما باید تعویض شود.

داغ شدن بیش از حد نوت بوک Asus R521JB

وقتی دمای داخلی لپ تاپ بالا برود و لپ تاپ بیش از حد داغ شود، عملکرد دستگاه کند می‌شود و نمی‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید. هر چه مدت زمان بیشتری لپ تاپ در حالت داغ بماند، احتمال آسیب دیدن قطعات آن بیشتر می‌شود. تعمیرکاران در فرآیند تعمیر نوت بوک Asus R521JB ابتدا از سلامت فن‌های دستگاه مطمئن می‌شوند. فن‌ها باید از هرگونه گرد و غبار که جلوی ورود و خروج هوا را می‌گیرد نیز باید مبرا باشند. اگر فن‌ها آسیب دیده باشند هم آن‌ها تعویض خواهند شد.

Rate this post