اشتراک گذاری

باز کردن قفل بایوس لپ تاپ ایسوس

 در این مقاله ، روش های باز کردن قفل بایوس لپ تاپ ایسوس را به شما آموزش می دهیم. Bios ،نوعی برنامه کم حجم است که شرکت های سازنده آن را برنامه ریزی کرده و روی حافظه فقط خواندنی یا رام می ریزند. پس از روشن کردن سیستم، اطلاعاتی از قبیل کارت گرافیک، پردازنده، رم، هارد و سایر موارد در صفحه ای به نمایش در می آیند که همان صفحه بایوس است.

نکته ای که وجود دارد این است که بایوس ها معمولا پسورد دارند و ممکن است کاربران آن را فراموش کنند. در این صورت، برای استفاده از سیستم با مشکل مواجه می شوید. در این شرایط، می توان با بازگشایی رمز بایوس، مشکل را برطرف کرد. روش های باز کردن قفل بایوس لپ تاپ ایسوس با دیگر برندها یکسان است و تنها ممکن است نامگذاری برخی از گزینه ها کمی متفاوت باشد.

بنابراین اگر از لپ تاپ های سایر برندها استفاده می کنید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بازگشایی قفل بایوس و دریافت خدمات تخصصی، از همکاران ما در نمایندگی تعمیرات نوت بوک مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

باز کردن قفل بایوس لپ تاپ ایسوس

روش های باز کردن قفل بایوس لپ تاپ ایسوس

برای بازگشایی قفل بایوس مادربرد، روش های مختلفی وجود دارد. شما می توانید بر حسب امکانات و قابلیت هایی که در اختیار دارید و برخی شرایط و عوامل دیگر، یکی از این روش ها را اجرا کرده و به این ترتیب، پسورد بایوس را باز کنید. نرم افزارهایی هم برای این منظور طراحی شده اند که استفاده از آنها بلامانع است و مشکلی ایجاد نمی کند.  هریک از این روش ها را در ادامه، مفصلا توضیح می دهیم تا برای باز کردن قفل لپ تاپ ایسوس، محدودیتی نداشته باشید.

پیشنهاد سایت: تنظیمات بایوس لپ تاپ

استفاده از پسورد مادر

یکی از روش های باز کردن قفل بایوس لپ تاپ ایسوس استفاده از پسورد مادر است. توضیح این که برخی از شرکت های سازنده لپ تاپ، یک سری کلمه عبور به نام backdoor برای بایوس دستگاه ارائه می دهند. اگر کاربر رمز بایوس را فراموش کند، با استفاده از این پسورد، می تواند بایوس را رمزگشایی کند.

حذف پسورد بایوس با نرم افزار

برای باز کردن قفل بایوس لپ تاپ ایسوس یا هر برند دیگری، می توانید از نرم افزارهایی که در این حوزه طراحی شده اند استفاده کنید. نرم افزارهای کرکینگ با حذف کردن رمز، مشکلات این چنینی را برطرف می کنند. برنامه هایی مثل Hirens BootCD 15.2  عملکرد خوبی در این زمینه دارند.

  • پس از دانلود و نصب کردن نرم افزار، منوی بوت کامپیوتر یا لپ تاپ تان را با فشار دادن  F9، F10، F11، F12  یا کلیدهای مرتبط دیر باز کنید.
  • سپس درایو USB خود را انتخاب کرده و سیستم را با آن بوت کنید.
حذف پسور بایوس
  • حالا منوی برنامه Hirens BootCD 15.2  را باز کرده و از لیست پیش رو Dos Programs را انتخاب کنید.
  • مرحله ۹ را انتخاب و در BIOS/CMOS ابزار BIOS Cracker 5.0 را انتخاب نمایید.
  • پس از شروع به کار نرم افزار، در تمامی مراحل کلید Enter فشار دهید.
  • در نهایت کلید Press enter key to continue را انتخاب کنید تا پسورد بایوس، ریست شود.

این مقاله را از دست ندهید: نحوه پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ

ریست باتری  CMOS

با ریست کردن باتری CMOS هم می توان اقدام به بازگشایی رمز بایوس لپ تاپ asus و سایر برندها کرد.

  • بدین منظور، منبع انرژی لپ تاپ را از آن جدا کنید (باتری، آداپتور برق یا شارژ قابل حمل)
  • سپس پنل پشت لپ تاپ را باز کرده باتری CMOS را در دو طرف مادربرد، پیدا کنید.
  • باتری مادربرد را برداشته و پس از 5 دقیقه مجددا آن را سر جای خود قرار دهید تا این بخش، ریست شود.

برداشتن جامپر مادربرد

گاهی باید برای باز کردن قفل بایوس لپ تاپ ایسوس سريال جامپر مادربرد را بردارید. جامپر مادربرد یا BIOS jumper در نزدیکی اسلات رم یا باتری CMOS تعبیه شده است. کافی است جامپرها را بیرون آورده و مجددا آنها را وصل کنید تا پسورد مادربرد، ریست شود.

استفاده از برنامه CMOS De-Animator

اگر رمز بایوس لپ تاپ خود را فراموش کرده اید، برنامه  CMOS De-Animatorرا اجرا کنید تا مشکل حل شود. این اپ در مقایسه با اکثر ابزارهای هک / ریست BIOS یک ابزار به روز است و می تواند رمز عبور BIOS را از طریق ویندوز ریست کند. 

  • دقت کنید که پس از دانلود این برنامه، باید آن را به عنوان administrator اجرا کرده و پس از کلیک راست کردن، Run as administrator  را انتخاب نمایید.
آنلاک کردن بایوس لپ تاپ
  • سپس روی دکمه Proceed کلیک کرده و لپ تاپ را ریستارت کنید.
چگونه قفل بایوس را باز کنیم
  • پس از بوت شدن سیستم ارور بررسی کلی CMOS را می بینید که به شما اجازه دسترسی به بایوس بدون پسورد را می دهد.
  • نکته ویژه این که نرم افزار CMOS De-Animator  همه تنظیمات را به مقدار پیش فرض تغییر می دهد و تمام پسوردهای ذخیره شده بایوس را پس از ریبوت پاک می کند.

این مطلب کاربردی را بخوانید: در صورت فراموش کردن رمز ویندوز چه کنیم؟

استفاده از  BIOS Master Password Generator

آخرین روش برای باز کردن قفل لپ تاپ asus، استفاده از BIOS Master Password Generator است.  این روش بیشتر روی دستگاه های جدید قابل اجراست؛ به این دلیل که پسورد لپ تاپ های جدید، روی تراشه EEPROM به صورت جداگانه ذخیره شده است. بنابراین قفل بایوس متکی به باتری نیست و نمی توان با ریست کردن باتری آن را حذف کرد.

  • بدین منظور وارد CMOS Set UP شده و پسورد را به اشتباه  وارد کنید.
آموزش بازگشایی قفل لپ تاپ ایسوس
  • پس از چندبار تکرار کردن این کار، پیغامی با مضمون System Disabled یا Password check failed System Halted  همراه با یک شماره نمایش داده می شود.
  • این شماره را یادداشت کرده و سیستم را ریستارت نمایید.
  • در مرحله بعدی، باید وارد وب سایت BIOS Master Password Generator  شده و شماره را در کادر وارد کنید و دکمه Get password را بزنید.

اگر هیچ کدام از این روش ها به نتیجه نرسیدند، نگران نباشید تکنسین های تعمیر لپ تاپ در مرکز ما، آماده کمک به شما هستند.

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

5 × 5 =