اشتراک گذاری

نوت بوک و لپ تاپ چه تفاوتی دارند؟

تکنولوژی امروزه در مسیر ساختن و عرضه کامپیوترها و لپ تاپ و … روز به روز در حال پیشرفت است و حتی تا الان هم پیشرفت چشمگیری داشته و با سرعت بسیار بالایی در حال پیشروی است. به گونه ای که دستگاه های جدیدتر به قدری قدرتمند شده اند که مقایسه و قضاوت بین دو محصول کار بسیار دشواری شده و حتی در بعضی موارد، یک کار تخصصی محسوب می شود. بسیاری از کاربران یا آشنایی چندانی با تکنولوژی های امروزی ندارند و یا زمانی برای کسب اطلاعات در این زمینه ندارند. بدون شک شما هم بارها نام نوت بوک و لپ تاپ را شنیده اید و برایتان سوال شده که این دو محصول چه تفاوتی با هم دارند. برای بیان تفاوت های نوت بوک و لپ تاپ کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ، مورادی را بیان کرده اند که با مراجعه به ادامه ی مطلب، با آنها آشنا خواهید شد. آگاهی از تفاوت های این دو محصول، به شما کمک می کند که با اطلاعات کامل و بر اساس سطح نیاز و نوع کاربری خود، اقدام به خرید نمایید.

تفاوت نوت بوک و لپ تاپ

مهم ترین تفاوت های نوت بوک و لپ تاپ

به عنوان بخشی از مهم ترین تفاوت های نوت بوک و لپ تاپ ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقایسه اندازه لپ تاپ و نوت بوک

یکی از  اصلی ترین تفاوت های بین نوت بوک  و لپ تاپ ، ابعاد آنها است. از آنجا که نوت بوک ها امکانات سخت افزاری پائین تری نسبت به لپ تاپ دارند، و به همین دلیل، اندازه آنها نیز کوچک تر است. همچنین صفحه نمایش نت بوک در ابعادی کوچکتر از ابعاد صفحه نمایش لپ تاپ است، همین ویژگی هم باعث کاهش وزن محسوس این دستگاه در مقایسه با لپ تاپ شده است. به این ترتیب، می توان گفت که امکان جابجایی نوت بوک ها به مراتب از لپ تاپ راحت تر است.

تفاوت سخت افزاری نوت بوک و لپ تاپ

یکی دیگر از تفاوت های نوت بوک و لپ تاپ ، سخت افزار این محصولات است. نوت بوکها معمولا فاقد CD/DVD-ROM هستند و کاربر نمی تواند از سی دی یا دی وی دی در این محصول استفاده کنند. این در حالی است که چنین امکانی در لپ تاپ ها به راحتی فراهم شده است. کاربران نو ت بوک، برای استفاده از سی دی به CD/DVD ROM اکسترنال نیاز دارند. علاوه بر این ، نوت بوک کیبورد کوچکتر و با حداقل کلید ها را دراد و به طبع، گزینه ی مناسبی برای تایپ های طولانی و حرفه ای نخواهد بود.

مقایسه مصرف انرژی لپ تاپ و نوت بوک

دومین مورد از تفاوت های نوت بوک  و لپ تاپ ، میزان مصرف انرژی آنها است. به دلیل سخت افزار نه چندان قدرتمندی که در نوت بوک ها استفاده شده است، این دستگاه می تواند به طور متوسط بین 5 تا 7 ساعت کار کند. این عدد در لپ تاپ ها کمتر است؛ البته لپ تاپ های جدید، به باتری های قوی تری مجهز شده اند که مصرف انرژی آنها را کاهش داده است.

صفحه نمایش نوت بوک در مقابل لپ تاپ

 صفحه نمایش نوت بوک و لپ تاپ نیز تفاوت دارد. معمولا صفحه نمایش نت بوک 12تا 14 اینچ و صفحه نمایش لپ تاپ 14تا17 اینچ است.دلیل اندازه ی کوچک تر نمایشگر نوت بوک در مقایسه با لپ تاپ نیز این است که کارت گرافیک این دستگاه، قادر به نمایش تصاویر با دقت و نسبت تصویر بالا نمی باشد.

این مقاله را از دست ندهید: نوت بوک چیست؟

تفاوت قابلیت ارتقا در لپ تاپ و نوت بوک

می توان گفت که مهم ترین مورد در میان تفاوت های نوت بوک و لپ تاپ ، قابلیت ارتقا آنها است. ساختار سخت افزاری ضعیف و محدود نوت بوک، قابلیت ارتقا این دستگاه را نیز با محدودیت هایی مواجه ساخته است. البته لپ تاپ ها هم در این زمینه محدودیت هایی دارند؛ اما در مقایسه با نوت بوک، راحت تر می توان بخش های مختلف این دستگاه را اتقا و بهبود داد.

اختلاف قیمت لپ تاپ و نوت بوک

به عنوان آخرین مورد از تفاوت های نوت بوک و لپ تاپ ، باید به قیمت آنها اشاره کرد. قیمت، یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که کاربران برای خرید هریک از محصولات مورد بحث، به آن توجه می کنند. همانطور که حدس می زنید،  قیمت  نوت بوک ها نسبت به لپ تاپ ها کمتر است . این تفاوت  برای آن دسته از کاربرانی که انتظار کار زیاد  از دستگاه خود ندارند و فقط در حد انجام کارهای روزمره از آن استفاده می کنند، قابل توجه می باشد.

نمایندگی تعمیرات نوت بوک

نمایندگی تعمیرات نوت بوک، به صورت ویژه و حرفه ای، خدمات ترمیمی انواع مدل های نوت بوک را به کاربران ارائه می دهد. در این مرکز تکنسین هایی فعالیت می کنند که جزء برترین متخصصین حوزه تعمیرات نوت بوک بوده و توانایی رفع انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این محصول را دارا می باشند. این افراد با استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته، خدمات تعمیری را مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا به کاربران ارائه می دهند. انواع برندهای مطرح از جمله اپل، ایسوس، دل، لنوو، اچ پی، ایسر و … در نمایندگی تعمیرات نوت بوک مورد بررسی و ترمیم تخصصی قرار می گیرد. همکاران ما در راستای عمل به شعار مشتری مداری، تلاش می کنند که کلیه مشکلات این محصول را برطرف نموده و نیاز کاربران را در این زمینه برطرف نمایند.

3.4/5 (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

5 × سه =