اشتراک گذاری

مقایسه سری های مختلف پردازنده لپ تاپ

در بازار بزرگ خرید و فروش نوت بوک و لپ تاپ، هنگامی که قصد خرید نوت بوک یا لپ تاپ را دارید با تعداد زیادی مدل مختلف مواجه می شوید که هر کدام دارای تعداد زیادی خصوصیت و مشخصه هستند. اما کدام نوع لپ تاپ مناسب کار شما است؟ چه هزینه ­ای برای خرید لپ تاپ در نظر گرفته ­اید؟ چه فاکتور­هایی هنگام خرید لپ تاپ برای شما مهم است­؟ فاکتور­های زیادی هنگام خرید لپ تاب باید در نظر گرفت. وزن، اندازه نمایشگر لپ تاپ، پردازنده لپ تاپ، پردازنده گرافیکی، حافظه اصلی، میزان حجم هارد دیسک ، سیستم عامل، پورت ها و… که تمام این فاکتور ها جزو مهم­ترین فاکتور­ها هنگام خرید لپ تاپ است . کارشناسان تعمیرات لپ تاپ در این مقاله به بررسی پردازنده لپ تاپ که یکی از مهمترین فاکتور ها هنگام خرید لپ تاپ است می پردازند. نمایندگی تعمیرات نوت بوک ، خدمات تخصصی در زمینه تعمیر و سرویس انواع لپ تاپ و نوت بوک ها به کاربران گرامی ارائه می نماید.

ریز پردازنده‌ها در سال ۱۹۷۰میلادی باعث تحولی عظیم و شگرف در صنعت ساخت پردازنده‌ها شد. CPU اینتل ۸۰۸۰ در سال ۱۹۷۴ از سوی این شرکت بهره برداری شد و روند رو به رشد ریزپردازنده‌ها نسبت به دیگر روش‌های پیاده‌سازی سی پی یو ها پیشی گرفت. واحد پردازش مرکزی یا به اختصار سی پی یو جزیی از کامپیوتر است که وظیفه پردازش اطلاعات را سیستم های کامپیوتری دارد. با بالا رفتن سرعت پردازنده، عملیات ها در سیستم با سرعت زیادی صورت می‌پذیرد. در عین حال با قوی شدن پردازنده‌ها مصرف برق آن­ها نیز بیشتر شده و نتیجه این قوی شدن پردازنده ­ها کاهش شارژدهی باتری لپ تاپ است. بیشتر لپ‌تاپ‌هایی که امروزه در دست شما  است دارای پردازنده‌های اینتل و ای ام دی است.

پردازنده لپ تاپ

کدام پردازنده لپ تاپ برای شما مناسب است؟

سری های مختلفی از پردازنده لپ تاپ وجود دارد اما تفاوت سری های مختلف پردازنده ها چیست و شما برای کار خود به کدام سری CPU نیاز دارید. از پردازنده های موجود می توان به پردازنده‌های سری HK و HQ و پردازنده های سری U و سری Y اشاره کرد. همچنین پردازنده Celeron و Pentium و پردازنده ATOM نیز از دیگر پردازنده های موجود در سیستم ­های شما است.

1. پردازنده لپ تاپ سری HQ و سری HK

کاربرانی حرفه ای که از لپ تاپ خود برای کارهای سنگین و یا گیم استفاده می کنند پردازنده لپ تاپ HQ انتخاب خوبی هستند زیرا نیاز به پردازش های سنگین و سریع دارند. پردازنده‌های سری  HK دقیقا مشابه پردازنده های سری HQ هستند و همانند پردازنده های سری HQ برای کاربران حرفه ای مناسب است و تفاوت آنها با سری HQ وجود قابلیت اورکلاک و باز بودن ضریب مالتی پر در این پردازنده‌ها، است.

مقایسه پردازنده های لپ تاپ

2. پردازنده لپ تاپ سری U و سری Y

پردازنده ­های سری U و Y پردازنده هایی دارای دو هسته هستند. پردازنده های سری U برای کاربرانی که از لپ تاپ خود برای کارهای روزمره استفاده می­کنند، مناسب است. علاوه بر این موضوع شارژ دهی لپ‌تاپ در این نوع پردازنده ها بسیار بالا است. TDP پردازنده‌های سری U  ۱۵ وات هستند. این موضوع باعث ایجاد تعادل بین عملکرد سیستم و شارژ دهی باتری می­شود. اما این نوع پردازنده ­ها برای خنک شدن به یک فن نیاز دارد. پردازنده سری Y برای استفاده روزمره و کارهای سبک طراحی شده­اند. بیشتر این لپ‌تاپ‌ها با این نوع پردازنده باطری‌هایی با ظرفیت بسیار پایین دارند که زمان شارژ دهی این لپ‌تاپ‌ها کم شود .

این مقاله را از قلم نیندازید: سیاه شدن صفحه لپ تاپ

3. پردازنده Celeron و Pentium و ATOM

اگر بودجه شما برای خرید لپ تاپ بودجه محدودی است و به دنبال یک لپ تاپ ارزان هستید، می توان از لپ تاپ با پردازنده های Celeron و Pentium و ATOM استفاده کرد. پردازنده لپ تاپ Celeron و Pentium مناسب برای کاربردهای سبک مانند وب گردی هستند و به همین دلیل دارای قیمت ارزان هستند. پردازنده ATOM مناسب برای کسانی است که نیاز به سیستم با باتری با شارژ دهی بالا دارند و نیاز به لپ تاپ هایی با جرم سبک دارند تا بتوانند به راحتی همه جا سیستم های خود را حمل کنند.

کش پردازنده چه تاثیری در سرعت پردازنده دارد؟

هنگام مقایسه پردازنده لپ تاپ کش آنها نیز باید با هم مقایسه شود. یکی از بخش های مهم یک CPU  کش آن است. در واقع کش ضعیف می تواند باعث کند شدن عملکرد سیستم شود. بنابراین هنگام مقایسه پردازنده ها کش آنها نیز از اهمیت بالایی برخور دار است. کش در واقع همان رم پردازنده است. پردازنده برای ذخیره سازی تمامی کارکردهای خود از کش استفاده می­کند. هنگام انجام عملیات در پردازنده در هر نوبت بجای درخواست اطلاعات از نو، پردازنده می تواند داده­ های مورد نیازش را از کش بگیرد و در باعث بالاتر رفتن سرعت عملیات شود.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ارائه دهنده تمامی خدمات مرتبط با این دستگاه هستند. این خدمات شامل ترمیم، تعویض، تعمیر و بازیابی قطعات است. کارشناسان این مراکز در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت تمامی اشکالات و اختلالات احتمالی پیش آمده را رفع می نمایند. مهارت کارشناسان این مرکز در مدیریت مرکز تعمیرات نوت بوک تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را ضمانت و گارانتی نموده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

هشت + بیست =