اشتراک گذاری

تعمیر هارد دیسک

تعمیر هارد دیسک در مرکز تعمیرات نوت بوک، در بالاترین سطح فنی و تخصصی انجام می شود. تکنسین ها و مهندسین مجرب حوزه تعمیر و ریکاوری هارد در این مرکز، با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات این حوزه، انواع هارددیسک ها از برندهایی همچون اچ پی، سامسونگ، هیتاچی، توشیبا، وسترن دیجیتال، ای دیتا و … را عیب یابی و تعمیر می کنند.

شما می توانید با ثبت درخواست تعمیر هارد دیسک و ارائه آدرس، بدون مراجعه به مرکز تعمیرات، هارد خود را ترمیم کنید. کارشناس به آدرس شما آمده و هارد را به نمایندگی تعمیر نوت بوک می برد. سپس هارد در کلین روم های اختصاصی و با استفاده از ابزار و قطعات درجه یک، تعمیر می شود. در نهایت هارد در آدرس قبلی به شما تحویل داده می شود. برای آشنایی با جزئیات بیشتری در مورد تعمیرات هارد دیسک، ادامه مطلب را دنبال کنید.

تعمیر هارد

هزینه تعمیر هارد دیسک

هزینه تعمیرات انواع هارد، بسته به  نوع و شدت خرابی این قطعه و اجزای آن، متفاوت است. برای برآورد هزینه تعمیر هارد دیسک، نیاز به عیب یابی این قطعه است. اگر مسئله با یک سری اقدامات اصلاحی سطحی برطرف شود، معمولا نباید مبلغ بالایی پرداخت کنید. اما اگر مثلا نیاز به تعویض هد، جراحی هارد و چنین اقداماتی باشد، باید مبلغ قابل توجهی را پرداخت کنید. بازیابی اطلاعات هم بسته به همین موارد، هزینه مجزایی دارد که باید به آن توجه کنید.

دلایل خرابی هارد دیسک

به طور کلی هارد قطعه ای بسیار حساس است که با کوچک ترین ضربه ای ممکن است آسیب دیده یا حتی از کار بیفتد. بسته به این که ایراد ایجاد شده در هارد دیسک نرم افزاری باشد یا سخت افزاری، دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. بدسکتوری، خرابی فریمور، ضربه خوردن یا افتادن از ارتفاع، خرابی یا اصطلاحا سوختن برد، خرابی هد یا موتور، ویروسی شدن، حذف پارتیشن، ایرادات سطح پلتر، نفوذ رطوبت در مدل هایی که ضد آب نیستند و مواردی از این دست، بخشی از مهم ترین دلایل خرابی هارد به شمار می روند. در صورت بروز هریک از این مشکلات، تعمیر هارد دیسک نیازمند برخورداری از مهارت بالایی بوده و باید توسط تعمیرکاران حرفه ای انجام شود.

اختلالات منطقی هارد دیسک یا Logical defects : که بر اثر حذف کردن فایل ، فرمت شدن هارد دیسک و یا خارج از دسترس شدن فایل ها files not accessible پس از آسیب ناگهانی سیستم System Crash که بصورت اتفاقی و ناخواسته انجام می گیرد. اختلالات الکترونیکی هارد دیسک یا electronical defects که زمانی اتفاق می افتد که درایو هارد دیسک در بایوس سیستم قابل مشاهده و شناسایی نبوده و هارد دیسک هیچگونه چرخشی ندارد.

آسیب های فیزیکی هارد دیسک یا Physical Recovery که زمانی رخ می دهد که هارد دیسک شروع بکار نمی کند و یا صدای کلیک و بازر از آن به گوش می رسد. خرابی هارد دیسک با آسیب های منطقی یا Logical Failure زمانی رخ می دهد که راه انداز سیستم فایل هارد دیسک دچار آسیب می شود و یا پاک می شود. این نوع بازیابی اطلاعات در مواردی که فرمت کردن اتفاقی رخ دهد نیز مورد نیاز می باشد. خرابی سیستم فایل هارد دیسک File System Corruption

تعمیرات هارد دیسک

خدمات تعمیر هارد

اقداماتی همچون عیب یابی هارد، بازیابی اطلاعات، تعمیر و تعویض هد، تعویض پلاتر، اصلاح پلاتر، تعمیر بدسکتوری،  تعویض و تعویض سوکت، تعمیرات تخصصی برد و … بخشی از مهم ترین خدمات تعمیر هارد دیسک هستند. تمامی این خدمات، با گارانتی معتبر مرکز سخت افزار ایران به کاربران ارائه می شوند و در بازه زمانی مشخصی، قابل پیگیری هستند.

بازیابی اطلاعات هارد

برخی از آسیب دیدگی های فیزیکی یا منطقی هارددیسک، باعث از بین رفتن اطلاعات شده و یا دسترسی به فایل ها را با مشکل مواجه می کنند. در چنین شرایطی باید علاوه بر تعمیر هارد دیسک، آن را ریکاوری کرد. بسیاری از کاربران برای بازیابی اطلاعات هارد از نرم افزارهای رایج این حوزه استفاده می کنند.

کار کردن با این برنامه ها به هیچ عنوان به سادگی تبلیغاتی که برای آنها می شود نیست. برای استفاده از نرم افزارهای ریکاوری، باید در این زمینه مهارت داشته باشید؛ در غیر این صورت ممکن است خرابی این قطعه را بیشتر کنید. بهترین راه برای ریکاوری هارد، کمک گرفتن از مراکز معتبر و تخصصی است.

تعمیر بدسکتوری هارد

منظور از بدسکتوری هارد، زمانی است که در اثر افزایش سکتورهای خراب، این قطعه قادر به خواندن و نوشتن اطلاعات نیست. به دنبال بروز این مشکل، اطلاعات داخل هارد پردازش نشده و سیستم قادر به خواندن آنها نیست. از آنجا که این مشکل می تواند منجر به از بین رفتن محتوای هارد شود، تعمیر بدسکتوری هارد اهمیت بسیاری در روند تعمیرات این قطعه دارد. بنابراین یکی از مراحل مهم و حساس در تعمیرات هارد دیسک، شناسایی و ترمیم بدسکتوری هاست.

تعمیر سوکت هارد

گاهی باید برای تعمیر هارد دیسک، سوکت آن را تعمیر یا تعویض کرد. خرابی یا آلودگی سوکت، موجب بروز مشکل در اتصال هارد به سیستم و شناسایی آن می شود. البته گاهی نیاز به تعمیر سوکت هارد نیست و تمیز کردن آن کفایت می کند. در صورت نیاز به تعویض سوکت، قطعه جدید باید اورجینال بوده و با درگاه های هارد، سازگاری کامل داشته باشد.

تعمیر هد هارد دیسک

تعمیر هد هم یکی از خدمات تعمیر هارد دیسک است. عدم امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده، گاهی نشان دهنده خرابی هد است. اگر هارد شما زمین افتاده یا ضربه خورده و بعد از آن به محتوا دسترسی ندارید، به احتمال زیاد هد آسیب دیده است.

حتی ممکن است هد روی پلاتر خط انداخته باشد و اطلاعات به طور کامل پاک شده و غیر قابل ریکاوری شده باشند. شنیدن خش خش، کلیک، بوق یا هر صدای عجیبی از هارد هم نشان دهنده خرابی هد است. بهتر است در این شرایط، هرچه زودتر هد را ترمیم یا تعویض کنید؛ در غیر این صورت هارد شما به طور کلی از کار خواهد افتاد!

  • خرابی های فیزیکی یا مکانیکی هارد اکسترنال
  • خرابی های فیزیکی یا مکانیکی هارد دیسک
  • خرابی های الکترونیکی و منطقی هارد اکسترنال
  • خرابی های الکترونیکی و منطقی هارد دیسک
  • تعمیر هارد دیسک
  • تعمیر هارد اکسترنال
  • بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال
  • بازیابی اطلاعات هارد دیسک
مرکز تخصصی تعمیر انواع هارد دیسک

انواع هارد دیسک های اینترنال و اکسترنال ( معیوب و سوخته) همه مدل ها و برندها


Seagate, Samsung , Maxtor , Western Digital , Toshiba , Fujitso , quantum, Hitachi , IBM
2- ریکاوری اطلاعات و تعمیر حافظه های SSD با هر مدل ، برند و ظرفیتی

Samsung – toshiba – OCZ- Seagate , …

۲- ریکاوری اطلاعات و تعمیر هارد دیسک های SAS و RAID سرور با هر مشکل و برند و ظرفیتی

ما با داشتن دستگاه PC3000 -SAS می توانیم هارد دیسک های سرور شما را براحتی ریکاوری اطلاعات و یا تعمیر کنیم.

۳- ریکاوری اطلاعات از انواع فرمت های سیستم
FAT12 , FAT 16 , FAT32 , NTFS , Linux , MAC
4- ریکاوری اطلاعات از انواع مموری ها و کارت های حافظه
MS / MS PRO / MS Duo / MS PRI Duo / Micro MS (M2) / SD / MMC / RS-MMC / Mini SD / T-Flash / SDHC
5- انواع دیتا
ایمیل ها ، انواع دیتابیس ها ، فایل های پاک شده ، انواع فایل های متنی ، انواع پارتیشن های فرمت شده ، اسناد تصویری و …

۱- شناخته نشدن قطعه با هر مدل و برند و ظرفیتی

۲- ریکاوری اطلاعات هارد دیسکی که شناسایی نمی شود با هر مدل ، سریال و ظرفیتی ۳- ریکاوری اطلاعات هارد در عدم نمایش درست ظرفیت ۴- ریکاوری اطلاعات هارد در ایجاد صدای زیاد در هنگام روشن شدن هارد دیسک ۵- ریکاوری اطلاعات هارد درشناخته نشدن فایل سیستم توسط سیستم عامل ۶- ریکاوری اطلاعات هارد format شدن پارتیشن ۷- ریکاوری اطلاعات هارد fdisk شدن هارد دیسک و پارتیشن بندی مجدد ۸- ریکاوری اطلاعات هارد در پاک شدن پارتیشن ۹- ریکاوری اطلاعات هارد در پاک شدن پوشه یا فایل ۱۰- ریکاوری اطلاعات هارد در تخریب توسط ویروس ۱۱- ریکاوری اطلاعات هارد در نوسانات برق و مشکلات سخت افزاری ۱۲- ریکاوری اطلاعات هارد در وجود بدسکتور در هارد دیسک ۱۳- ریکاوری اطلاعات هارد در خرابی هاردهای RAID 14- ریکاوری اطلاعات هارد در ضربه خوردن هارد دیسک و جراحی هارد دیسک

5/5 (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

14 + یک =