اشتراک گذاری

تعمیرات نوت بوک اچ پی

تعمیرات نوت بوک اچ پی، از جمله خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات نوت بوک به کاربران گرامی به شمار می آید. به منظور هر چه تخصصی تر ارائه شدن خدمات مذکور، کارشناسان ارشد این مرکز انجام مراحل را بر عهده گرفته اند. با توجه به گسترش روزافزون استفاده از انواع نوت بوک، تعمیرات آن نیز اهمیت ویژه ای یافته است. لذا مدیریت نمایندگی نوت بوک ، اقدامات ویژه را در راستای تعمیرات نوت بوک اچ پی انجام داده است. در ادامه، به ارائه ی نکاتی پیرامون بررسی و تعمیر این دستگاه در نمایندگی نوت بوک می پردازیم

تعمیرات نوت بوک اچ پی

تعمیرات نوت بوک شامل چه خدماتی می شود؟

به صورت کلی انواع خدمات ارائه شده برای تعمیر نوت بوک ها شامل عیب یابی و رفع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه ها می شود. تعمیرات نرم افزاری شامل نصب و راه اندازی سیستم عامل، به روز رسانی درایور ها و نصب مجدد آن ها، ویروس یابی و حذف بد افزار ها از روی نوت بوک، رفع مشکلات بایوس سیستم و مواردی از این دست می شود.

در مقابل تعمیرات سخت افزاری نیز شامل تعمیر و تعویض قطعات اصلی نوت بوک مانند تعمیر و تعویض مادربرد، تعمیر و تعویض ال سی دی، تعمیر و تعویض سی پی یو نوت بوک ها، تعمیر و تعویض فن سیستم، تعمیر و تعویض هارد و مواردی از این دست می شود.

یک سری دیگر از خدمات تعمیر نوت بوک نیز شامل تست سلامت قطعات مختلف این دستگاه از جمله تست ال سی دی، تست هارد، تست ولتاژ و تست پاور و … می شود. تعمیرات نوت بوک در هر یک از این زمینه ها به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد و در صورت نیاز به تعویض قطعات، استفاده از قطعات اصلی و سازگار با دستگاه یکی از مهم ترین موارد است.

نشانه های خرابی نوت بوک

برای انجام بهترین خدمات تعمیرات نوت بوک، در درجه اول باید با نشانه های خرابی این دستگاه آشنا بود. قطعا در صورت خرابی هر قطعه، این خرابی با یک سری نشانه ها در سیستم نمایان خواهد شد. در کل داغ کردن بیش از حد نوت بوک، روشن نشدن سیستم، ریستارت شدن مداوم آن، بروز مشکل در نمایش تصاویر در نمایشگر، صدا های عجیب و غریب از دستگاه، عدم نمایش اطلاعات ذخیره شده در سیستم و مواردی از این دست را می توان به عنوان نشانه های خرابی نوت بوک در نظر گرفت.

انواع تعمیرات سخت افزاری نوت بوک ها

بخش بسیار مهمی از تعمیرات نوت بوک ها مربوط به تعمیرات سخت افزاری این دستگاه ها می شود. در ادامه برخی از مهم ترین قطعاتی که در لیست تعمیرات سخت افزاری قرار می گیرند را بررسی کرده ایم.

تعمیرات مادربرد نوت بوک ها

در صورتی که مادربرد در نوت بوک دچار مشکل شود، خرابی خود را با یک سری از مشکلات نمایان می کند. یکی از مهم ترین نشانه های خرابی مادربرد، عدم نصب ویندوز روی نوت بوک مورد نظر است. علاوه بر این با خرابی نوت بوک، سیستم به صورت ناگهانی و خود به خود خاموش و روشن می شود. روشن نشدن نوت بوک، کند شدن سیستم، شارژ نشدن آن، مشکل در نمایش تصویر در نمایشگر و مواردی از این دست را می توان به عنوان نشانه های خرابی مادربرد در نظر گرفت.

مادربرد اصلی ترین قطعه در نوت بوک است که در صورت خرابی آن عملکرد کامل دستگاه مختل می شود. برای تعمیر این قطعه باید نوت بوک کامل باز شود و مشکل مادربرد به دقت عیب یابی گردد. برخی موارد با تعویض برخی قطعات روی مادربرد برطرف می شود. در مواردی که مادربرد کاملا سوخته و قابل تعمیر نیست نیز باید این قطعه را تعویض کرد.

تعمیرات ال سی دی نوت بوک

یکی دیگر از رایج ترین گزینه ها در تعمیرات نوت بوک، تعمیر و تعویض ال سی دی در نوت بوک هاست. هر گونه شکستگی روی نمایشگر، نمایش خطوط رنگی یا سیاه و سفید افقی و عمودی روی صفحه نمایش، سیاه شدن بخشی از نمایشگر یا سیاه شدن و تاریک شدن کل صفحه، پرش تصویر یا به هم ریختگی تصاویر در نمایشگر و مواردی از این دست نشان دهنده خرابی ال سی دی نوت بوک است.

البته ممکن است گاهی اوقات خرابی سایر قطعات مرتبط با ال سی دی مانند کارت گرافیک یا مادربرد نیز دلیل بروز این مشکلات باشد. به هر حال در صورت بروز هر یک از این نشانه ها، نوت بوک باید توسط تعمیرکاران مجرب به دقت بررسی و عیب یابی شده و بهترین گزینه برای تعمیرات ال سی دی در نظر گرفته شود. در مواردی که ال سی دی بر اثر ضربه می شکند، معمولا تنها گزینه برای تعمیر نوت بوک مورد نظر، تعویض ال سی دی است.

تعمیرات پاور نوت بوک اچ پی

یکی دیگر از قطعات مهم در تعمیرات نوت بوک، تعمیر پاور این دستگاه هاست. این مشکل خود را با نشانه های مختلفی نشان می دهد. خاموش شدن نوت بوک، روشن نشدن آن، شارژ نشدن دستگاه و مواردی از این دست از جمله نشانه های خرابی پاور نوت بوک است. نقش پاور در نوت بوک دریافت برق و توزیع آن بین بخش های مختلف سیستم است. این توزیع باید از طریق مادربرد انجام شود.

نوسانات برقی، آب خوردگی نوت بوک و مواردی از این دست می تواند موجب خرابی پاور شود. برای رفع مشکلات ایجاد شده در این قطعه ابتدا باید دید آیا دقیقا مشکل از پاور نوت بوک است یا این که مدار ها و مادربرد دچار مشکل شده است. در نهایت با تست پاور نوت بوک و بررسی دقیق مدار ها و ولتاژ ورودی، می توان در خصوص نحوه تعمیر نوت بوک تصمیم گیری کرد.

مشکلات رایج نوت بوک ها

در بیشتر مواقع تعمیرات نوت بوک مربوط به رفع یک سری از مشکلات رایج در این دستگاه ها می شود. از جمله رفع مشکل آب خوردگی نوت بوک، رفع مشکل no – Boot در نوت بوک، رفع مشکل داغ شدن بیش از حد دستگاه، رفع مشکلات کار نکردن تاچ پد نوت بوک، رفع مشکلات کیبورد، رفع مشکلات ویندوز و … از مهم ترین مواردی است که کاربران نوت بوک ها را به مراکز تعمیرات تخصصی می کشاند. هر یک از این موارد نیاز به بررسی و عیب یابی دقیق دارد تا بتوان بهترین روش را برای تعمیر نوت بوک اتخاذ کرد.

تعمیر نوت بوک hp

نکات کلیدی در تعمیرات نوت بوک اچ پی

در ابتدا لازم است یادآوری کنیم که نوت بوک، به رایانه های همراهی اطلاق می گردد که به واسطه ی شکل ظاهریشان، آنها را با این نام می خوانند. نوت بوک ها با توجه به ویژگی های منحصر به فردشان، در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. تعمیرات این محصول به دلیل پیچیدگی قطعات نیازمند برخورداری از دانش و تجربه ی بالایی در این حوزه می باشد. نکات کلیدی در تعمیرات نوت بوک اچ پی عیب یابی صحیح ، استفاده از ابزارآلات مدرن و داشتن تخصص و تجربه است . همچنین نکته ی دیگری در تعمیرات نوت بوک اچ پی به آن توجه می شود اولویت تعمیرات برتعویض قطعه است. همچنین در صورت نیاز به تعویض استفاده از قطعات اورجینال ، کیفیت اولیه ی دستگاه را به آن بازمی گرداند.

تعمیر نرم افزاری نوت بوک اچ پی

از جمله نکاتی که در تعمیرات نوت بوک اچ پی به آن توجه می شود، تعمیر نرم افزاری این دستگاه می باشد. همانطور که اطلاع دارید، یکی از اختلالات مهم در رایانه های همراه، در نرم افزار های این دستگاه ایجاد می شود. به منظور تعمیر نرم افزاری نوت بوک اچ پی، باید مهندسین مجرب حوزه ی نرم افزار وارد عمل شوند.

تعمیر این بخش توسط افراد کم تجربه، ممکن است منجر به صدمات و آسیب های جبران ناپذیری در دستگاه شما شود. در مرکز تعمیرات  نوت بوک، از جدید ترین روش ها و برنامه های روز دنیا برای عیب یابی و تعمیرات تخصصی مشکلات نرم افزاری نوت بوک استفاده می گردد. این امر، به رفع کامل و جامع مشکلات نرم افزاری نوت بوک اچ پی منجر می گردد.

تعمیر سخت افزاری نوت بوک اچ پی

گاهی مشکل نوت بوک، مربوط به سخت افزار آن می شود. در این حالت لازم است قطعات آسیب دیده به دقت بررسی شده و پس از تشخیص عیب، نسبت به تعمیر آنها اقدام گردد. همچون نرم افزار، تعمیر سخت افزاری نوت بوک اچ پی نیز تخصص و تجربه ی بالایی را می طلبد. تکنسین های فعال در واحد تعمیر نوت بوک ، ضمن برخورداری از دانش فنی گسترده و تجربه ی بالا، بخش ها و قطعات این دستگاه را به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار می دهند.

پس از عیب یابی، با استفاده از تجهیزات پیشرفته و ابزارآلات مدرن، به ترمیم قطعه ی آسیب دیده می پردازند. گاهی با وجود بکارگیری روش های مختلف، نقص مورد نظر برطرف نمی گردد. در این شرایط، برای تعمیر سخت افزاری نوت بوک اچ پی، نیاز به تعویض قطعه می باشد. ذکر این نکته لازم است که همکاران ما، با تعهد کاری بالای خود، از نمونه ی اورجینال برای جایگزینی قطعه ی معیوب استفاده می کنند. بنابراین، شاهد بازگشت عملکرد نوت بوک خود به کیفیت اولیه خواهید بود.

خدمات مرکز تعمیرات نوت بوک hp

برخی خدمات تخصصی ارائه شده در واحد تعمیر نوت بوک اچ پی، عبارتند از:

  • تعمیر و یا تعویض درایو نوت بوک اچ پی
  • تعمیر و در صورت لزوم تعویض هارد نوت بوک اچ پی
  • ترمیم و تعویض بلندگوی نوت بوک hp
  • ترمیم انواع آسیب های فیزیکی وارده بر نوت بوک اچ پی
  • عیب یابی تخصصی نوت بوک در واحد تعمیرات نوت بوک اچ پی
  • تعویض قطعات معیوب نوت بوک اچ پی با نمونه های اورجینال
  • تعویض انواع چیپ ( Northbridge , Southbridge , VGA ) نوت بوک اچ پی
  • تعمیر و در صورت لزوم تعویض کلیه ی مدارهای نوت بوک اچ پی
  • تعمیر صفحه نمایش نوت بوک hp
  • تعمیر کارت گرافیک در واحد تعمیرات نوت بوک اچ پی
  • تعمیر و ترمیم کی برد نوت بوک اچ پی
  • ارتقاء نوت بوک در واحد تعمیر نوت بوک اچ پی

مرکز تعمیرات نوت بوک

مرکز تعمیرات نوت بوک ، فروش و تعمیرات محصولات را برای کاربران گرامی انجام می دهد. این مرکز، به منظور ارتقاء سطح کیفی خدمات خود در بخش تعمیرات، اقدام به راه اندازی واحدهای مجزا برای تعمیر نوت بوک نموده است.

در این واحدها، متخصصین زبده با استفاده از تجهیزات پیشرفته، به ترمیم و تعمیر محصولات این شرکت می پردازند. همچنین در بخش فروش نوت بوک ،  کارشناسان فروشی حضور دارند که شما را در مورد محصول مورد نظرتان، به صورت تخصصی راهنمایی می کنند؛ لذا می توانید خریدی مطمئن داشته باشید.

5/5 (1 امتیاز)